Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No:407) (E-Beyanname Aracılık Sözleşmelerinin bildirimi 15 Ağustos 2011 tarihine ertelnmştir)

19 Şubat 2011 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan ve 1 Mart 2011 tarihinde yürürlüğe giren 405 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre;

- Meslek mensupları ile mükellefler arasında düzenlenen Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesine / Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesine ait bilgilerin, meslek mensupları tarafından sözleşmenin düzenlendiği tarihten itibaren en geç 30 gün içerisinde,

- 1 Mart 2011 tarihinden önce meslek mensupları ile mükellefler arasında düzenlenmiş ve hükmü devam eden Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesine / Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesine ait bilgilerin, meslek mensupları tarafından 1 Mart 2011 tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde,

- Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerinin / Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmelerinin süresinin sona ermesi, iptal ya da feshedilmesi durumunda buna ilişkin bilgi girişinin, sürenin sona erme tarihinden ya da iptal/fesih tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde,

Elektronik ortamda https://intvd.gib.gov.tr/ adresinde yer alan internet vergi dairesine girişinin yapılması gerekmektedir.

15 Mart 2011 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 407 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile 405 sıra numaralı tebliğin yürürlük tarihi 1 Ağustos 2011’e ertelenmiştir. Bu erteleme 405 sıra numaralı tebliğin “12- Bu Tebliğ ve eklerinde yer alan beyanname tabiri vergi beyannameleri, bildirim ve eklerini ifade etmektedir.” bendi dışında kalan düzenlemeler için geçerlidir.

Buna göre;

- Meslek mensupları ile mükellefler arasında 1 Ağustos 2011 tarihinden itibaren düzenlenecek Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesine / Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesine ait bilgilerin, meslek mensupları tarafından sözleşmenin düzenlendiği tarihten itibaren en geç 30 gün içerisinde,

- 1 Ağustos 2011 tarihinden önce meslek mensupları ile mükellefler arasında düzenlenmiş ve hükmü devam eden Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesine/Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesine ait bilgilerin, meslek mensupları tarafından 1 Ağustos 2011 tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde,

- 1 Ağustos 2011 tarihinden itibaren Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerinin / Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmelerinin süresinin sona ermesi, iptal ya da feshedilmesi durumunda buna ilişkin bilgi girişinin, sürenin sona erme tarihinden ya da iptal/fesih tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde,

Elektronik ortamda https://intvd.gib.gov.tr/ adresinde yer alan internet vergi dairesine girişinin yapılması gerekmektedir.

Diğer taraftan, Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesine / Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesine ait bilgi girişine ilişkin olarak hazırlanan ve internet vergi dairesinde Bilgi Girişi/E-Beyanname Yetki Bilgileri bölümünde yer alan programlar açık tutulacak ve isteyen meslek mensupları tarafından kullanılabilecektir.

Tebliği görmek için tıklayınız

 

Hakkımızda

 ö z d o ğ r u l a r, 18.08.1988 tarihinde kurularak, Mali Müşavirlik faaliyetine başlamıştır. 

Sektöründe en iyi olma duygusu ile personeline "Kalite" bilincini yerleştirmeyi, Kalite Yönetim Sistemini sürekli iyileştirmeyi, müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı, amaç edinerek, 2003 Yılında, alanında Türkiye' de ilk olarak ISO 9001: 2000 Belgesi almıştır.

 

Mali Takvim

Öne Çıkanlar

  • Yetkili Galericilerin İkinci El Traktör Satışında KDV Rejimi ve Muhasebe Kayıtları (2025) ✅ A) Alış Türüne Göre 2025 KDV Oranları ve Vergileme…
  • İndirimli Kurumlar Vergisinde Ne Değişiyor? Yatırım teşvik mevzuatı açısından oldukça hareketli günler yaşıyoruz. Mayıs ayının…
  • YILLIK İZİNLERİN KULLANDIRILDIĞININ İSPATINDA "İZİN TALEP FORMLARI YETERLİ OLUR MU? İş Kanunu'nun 53. maddesinde Yıllık İzin kullandırılması zorunlu tutulmuş ve…
Top